לייעוץ ללא התחייבות

077-231-3281

משרדנו מתמחה בהסדר חובות מעל 40,000 ש"ח. נשמח לעמוד לשירותכם במקרים של חובות בסכום זה ומעלה

כתיבת ירושה עם עו״ד

כתיבת ירושה

כאמור, אחד הדברים החשובים שיש לדאוג להם כבר בעת כתיבת ירושה, הוא הגנה על הירושה.

כלומר, הכנסת והטמעת סעיפים שייתנו לצוואה גושפנקה חוקית בלתי ניתנת לערעור. לכן, בעת כתיבת ירושה צריך להתייעץ עם עורך דין מומחה. את הצוואה ניתן לקיים לאחר קבלת 'צו קיום צוואה' מהרשם לענייני ירושה, וכל התנגדות לקיום הצוואה חייבת להיות מוגשת לפני הנפקת הצו. במקרים בהם לא נכתבה צוואה, מנפיק הרשם לענייני ירושה 'צו ירושה' הקובע את זכויותיהם של היורשים על פי הקדימות שנקבעה בחוק, כמפורט למעלה. גם כאן מתאפשרת הגשת התנגדות לקיום צו הירושה, על ידי מי שרואה עצמו נפגע מהחלוקה, או שטוען כי המנוח הותיר צוואה. ההתנגדות מוגשת לבית המשפט לענייני משפחה, הוא אשר מוסמך לדון ולפסוק בעניינים אלה. עורך דין ושופט בדימוס דני ארנסט אומר: "מומלץ לדאוג מבעוד מועד, שהורה מבוגר יתייעץ עם עורך דין מומחה לגבי כתיבת ירושה, ובכך למנוע בעיות עתידיות.

עו"ד כתיבת ירושה

כתיבת צוואה היא אחת הסוגיות המרכזיות בדיני ירושה. צוואה יכולה להיכתב בכתב יד, להיות מוקלדת או מועברת בעל פה. אם היא בכתב יד היא צריכה להיות בכתב ידו של המצווה, או להימסר בפני עדים החותמים על הצוואה (זו היא הצוואה המצויה ביותר כיום) – לעניין זה עד יכול להיות גם עו"ד כתיבת ירושה. אם היא נמסרת בעל פה, היא צריכה להימסר בפני נוטריון המתעד וחותם על הצוואה בשם המצווה, או שהיא נמסרת בפני אדם מן השורה – במצב בו נקלע המצווה למצב של סכנת מוות מידית. אם הסיפור 'פשוט' וללא גורמים אשר עשויים להתנגד לקיום הירושה, גם הכתיבה תהייה פשוטה ולא נדרש עו"ד כתיבת ירושה, אולם במקרים מורכבים יותר, על מנת להבטיח שהירושה אכן תגיע ליעדה, על המצווה לנקוט בפעולות הגנה ולהתייעץ עם עו"ד כתיבת ירושה מומחה ומקצועי, שיידע להגן על הצוואה מפני פרצות בחוק שימנעו בפועל את קיומה. 

עורך דין ירושה

אדם שנפטר ולא הותיר אחריו צוואה, חוק הירושה קובע סדר עדיפויות באשר לקדימות הירושה. אם בן/ת הזוג בחיים הוא/היא יורש/ת מחצית מן הרכוש והמחצית השנייה מחולקת בין ילדיו של המנוח, אם אחד מהילדים כבר איננו בין החיים מוסרים את חלקו לילדיו – נכדי המנוח. אם אין יורשים פוטנציאליים בקטגוריה הראשונה, מעבירים את הירושה להורי המנוח. אם הם אינם בחיים מועבר הרכוש לילדיהם, במקרים כאלו יש המעוניינים לחלק את הירושה בצורה אמינה וחוקית, ולכן הם שוכרים עורך דין ירושה נאמן מטעמם אשר אחראי להעברת הירושה בבטחה. אם גם בקטגוריה זו אין יורשים מועברת הירושה להורי ההורים או צאצאיהם, המתחלקים שווה בשווה ברכוש. בקטגוריות אלו יש פרטים רבים נוספים, כגון מה החלק שמקבל/ת בן/ת הזוג, האם מחצית כמו בקטגוריה הראשונה או יותר, לשם כך יש להתייעץ עם עורך דין ירושות. דני ארנסט הוא עורך דין ירושות ותיק הנותן ייעוץ בעשרות תיקים של ירושות. 

עו״ד יוסף אוזנה
עו״ד יוסף אוזנה

משרדנו מתמחה בתחום ההוצאה לפועל, חדלות פירעון, פשיטת רגל ועוד. למשרד סניפים בירושלים ובבית שמש.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

השאירו פרטים עכשיו ונדאג לחזור אליכם בהקדם האפשרי ליעוץ ראשוני
עו״ד יוסף אוזנה
לקבלת ייעוץ משפטי
השאירו פרטים עכשיו!
שתפו בקליק
עוד באותו נושא
עו״ד יוסף אוזנה

מתמודדים עם חובות של 40,000 ש"ח ומעלה?

עזרתי כבר למאות לקוחות שהסתבכו עם חובות.
מזמין גם אתכם לפתוח דף חדש.

חייגו עכשיו לשיחת ייעוץ
ללא התחייבות
077-231-3281