לייעוץ ללא התחייבות

077-231-3281

משרדנו מתמחה בהסדר חובות מעל 40,000 ש"ח. נשמח לעמוד לשירותכם במקרים של חובות בסכום זה ומעלה

עבירות צווארון לבן – מה הן ומה העונשים?

עבירות צווארון לבן מה הן ומה העונשים - תמונה ראשית

עבירות צווארון לבן בדרך כלל נחשבות לעבירות לא אלימות, שלהן מניעים פיננסיים. עבירות אלו מבוצעות לרוב על ידי אנשים בעמדות אמון וסמכות כמו למשל בנקאים, מנהלי עסקים, רואי חשבון, פקידי ממשל ועוד. 

סוג אלו של עבירות כולל צורות שונות של הונאה, לרבות הלבנת הון, מעילה, שוחד, העלמת מס, סחר במידע, הונאת ניירות ערך וכדומה. 

מהם העונשים?

העונשים על עבירות צווארון לבן משתנים בהתאם לחומרת העבירה, כמות הכסף המעורב וגורמים נוספים כמו למשל העבר הפלילי של מבצע העבירה. בין העונשים האפשריים:

  • קנס – עברייני צווארון לבן לרוב ידרשו לשלם קנסות גבוהים שיכולים לנוע בין אלפי למיליוני שקלים, בהתאם לחומרת העבירה.
  • מאסר – עברייני צווארון לבן יכולים לעמוד בפני עונש מאסר של מספר שנים, במיוחד בגין עבירות אשר מערבות סכומי כסף גדולים, או בגין מספר עבירות הונאה. 
  • השבת הכסף – ניתן לחייב עברייני צווארון לבן להחזיר את הכסף שגנבו ישירות לקורבנות העבירה, או לגופים הממשלתיים הרלוונטיים. 
  • מאסר על תנאי – פרק זמן מוגדר לאחר השחרור מהכלא או אמצעי ענישה בפני עצמו, במהלכו על העבריינים לעמוד בתנאים מסוימים ולהימנע מפעילות פלילית. 
  • עבודות שירות – עברייני צווארון לבן עשויים להידרש לבצע עבודות שירות לפרק זמן מסוים כחלק מעונשם.
  • חילוט נכסים – החרמה של נכסים שהושגו באמצעים לא חוקיים על ידי המדינה, כמו למשל רכוש או חפצים אחרים בעלי ערך. 

כיצד נקבעת הענישה?

העונשים על עבירות צווארון לבן יכולים להיות חמורים ובעלי השלכות ארוכות טווח על חייו האישיים והמקצועיים של העבריין. חומרת הענישה נקבעת בהתאם לחומרת הפשע, כאשר חומרת הפשע נמדדת בהתאם לגורמים כמו: אופי והיקף הנזק שנגרם, כוונתו ומניעיו של העבריין ונוכחותן או היעדרן של נסיבות מקלות. 

במקרה של עבירות צווארון לבן, מידת החומרה מוערכת גם בהתאם לגובה ההפסד הכספי, הנזק שנגרם לקורבנות, רמת התחכום או התכנון של העבריין, ומידת הפרת האמון או השימוש לרעה בכוח ובסמכויות שניתנו לו.

לדוגמה, העונש של עובד בדרך נמוך אשר מעל בסכום כסף קטן עשוי להיות פחות חמור לעומת עונשו של מנהל בדרג גבוה שביצע הונאה בקנה מידה גדול וסכומים של מיליוני שקלים. באופן דומה, העונש של עבריין שפעל ממניעים של חמדנות ורווח אישי יהיה חמור יותר מעבריין שביצוע העבירה נכפה עליו. בתי המשפט עשויים גם לקחת בחשבון את ההיסטוריה הפלילית של העבריין, את מידת שיתוף הפעולה שלו עם גורמי אכיפת החוק, ניסיונות שיקום אם ישנם, מצב נפשי או בריאותי וכן הלאה. 

ובסופו של דבר, חומרת העבירה והעונשים בגינה יקבעו על בסיס בחינת כל מקרה לגופו, על נסיבותיו הייחודיות. 

כיצד עורך דין צווארון יכול לעזור?

עורך דין צווארון לבן יכול לספק עזרה משמעותית בהגנה על זכויותיהם של עברייני צווארון לבן ובהשגת התוצאה הטוב ביותר בתיק. עורך דין יכול לספק ייעוץ משפטי, להסביר מה הזכויות והאפשרויות המשפטיות שעומדות לרשותכם ולייצג אתכם בבית המשפט או בהליכים משפטיים אחרים. 

>> כמה זמן לוקח להסיר עיקול לרכב

עורך דין מקצועי גם יכול לעזור לכם להבין את ההאשמות נגדכם, את העונשים הפוטנציאליים ואת האסטרטגיות המשפטיות שיכולות לאפשר לכם להתגונן מפני אותן ההאשמות. בנוסף, במקרים מסוימים עורך דין יכול לנהל משא ומתן עם התובעים לעסקת טיעון ולהשיג לכם תנאים נוחים, או לפתח אסטרטגיית הגנה הלוקחת בחשבון את הנסיבות הספציפיות של המקרה, הראיות נגדכם ואת התקדימים המשפטיים הקיימים. 

ולבסוף, עורך דין צווארון לבן יכול להבטיח שהזכויות שלכם ישמרו לכל אורך ההליך המשפטי, לזהות חולשות בתיק של התביעה ולחשוף גורמים מקלים שיפחיתו את חומרת האישומים או העונשים הפוטנציאליים. 

עו״ד יוסף אוזנה
עו״ד יוסף אוזנה

משרדנו מתמחה בתחום ההוצאה לפועל, חדלות פירעון, פשיטת רגל ועוד. למשרד סניפים בירושלים ובבית שמש.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

השאירו פרטים עכשיו ונדאג לחזור אליכם בהקדם האפשרי ליעוץ ראשוני
עו״ד יוסף אוזנה
לקבלת ייעוץ משפטי
השאירו פרטים עכשיו!
שתפו בקליק
עוד באותו נושא
עו״ד יוסף אוזנה

מתמודדים עם חובות של 40,000 ש"ח ומעלה?

עזרתי כבר למאות לקוחות שהסתבכו עם חובות.
מזמין גם אתכם לפתוח דף חדש.

חייגו עכשיו לשיחת ייעוץ
ללא התחייבות
077-231-3281