לייעוץ ללא התחייבות

077-231-3281

משרדנו מתמחה בהסדר חובות מעל 40,000 ש"ח. נשמח לעמוד לשירותכם במקרים של חובות בסכום זה ומעלה

צבירת חובות בגירושין

צבירת חובות בגירושין

הדבר הכי הגיוני בהליכי גירושין הוא שלא רק את הרכוש המשותף יש לחלק אלא גם את החובות המשותפים. הבעיה היא שלא לכולם זה מובן ובמיוחד עבור אנשים שרוצים לחמוק מתשלומי החובות המשותפים והם מנסים למצוא תירוצים ותואנות למה הם לא אמורים לשאת בנטל החוב.

אז אנחנו כאן על מנת לעשות מעט סדר בעניין וללמד אתכם מהו בעצם המעמד של חובות בהליכי גירושין.

מתי החובות ייחשבו כחובות משותפים? איך אמורים לחלק את החובות המשותפים ואל מי פונים במקרים כאלה אשר בהם יש קושי בחלוקת הנטל בתשלום החובות?

>> מחיקת חובות

חובות בגירושים – מה דינם?

על פי פסיקה שהתקבלה מטעם בית המשפט, הרי שבפסיקת בית המשפט נקבע כי יש לחלק את כל החובות שהצטברו במהלך שנות הנישואין במסגרת איזון המשאבים. אין היגיון בכך שרק הזכויות תהיינה מחולקות שווה בשווה

באחד מפסקי הדין שעסקו בנושא הזה צוין על ידי השופט כי תמצית הבית המשותף היא ההנאה מהרווחים העולים מהקשר הזוגי אך זאת לצד נשיאה משותפת גם של ההפסדים או החובות.

אין אפשרות כזו שאדם ייהנה מרווחי שותפות בלי לשאת באופן משותף גם את הצדדים הפחות מלבבים שאלו נוצרו במהלך סיפוק צרכי המחייה של בני הזוג או תוך צבירת הנכסים המשפחתיים.

מתי החוב ייקבע כאינו משותף?

יש מקרים רבים אשר בהם עו"ד גירושין בחיפה יקבע כי החוב אינו משותף. זאת במקרים אשר בהם החוב שנוצר הוא בעקבות פעילות אישית מוצהרת של אחד משני בני הזוג והיא לא קשורה בשום צורה לחיים המשותפים של בני הזוג או לצריכה המשותפת שלהם וכן, אין הסכמה משותפת מוקדמת על אותן ההוצאות.

זה עשוי להיות במקרים אשר בהם נוצרו החובות בגלל הימורים או בעקבות מניפולציות כספיות אותן עשה אחד מבני הזוג כאשר הוא לא יידע על כך את בן הזוג ולא קיבל על כך את הסכמתו וכן הלאה.

אם מדובר בחובות שנוצרו בגלל הפסדים עסקיים אשר נוצרו למרות ניהול תקין הגון וסביר של אד מבני הזוג, הרי שגם אם הצד השני לא היה מעורב בעסק, הרי שהוא גם יהיה חייב להיות שותף להפסדים.

ההיגיון שעומד מאחורי הדברים הוא שברור כי בני זוג עובדים למען רווחת המשפחה. בדיוק כמו שאי אפשר לומר שההצלחה הכלכלית שייכת רק לצד אחד, כך גם עם החובות ושני הצדדים אמורים לשאת בנטל שווה בשווה.

עורך דין לענייני גירושין שיעשה לכם סדר

אז הבנתם שהסיפור יכול להיות ממש מורכב ומאוד מסובך.

בגלל שהליכי גירושים עשויים להסתבך ולהוביל למצבים כל כך מבישים ומתישים, כדאי ומומלץ מאוד לפנות כבר בתחילתו של התהליך אל עורך דין לענייני גירושין על מנת שהוא יעשה סדר ויסייע ללקוח להשיג את התוצאות הטובות וההוגנות ביותר.

Picture of עו״ד יוסף אוזנה
עו״ד יוסף אוזנה

משרדנו מתמחה בתחום ההוצאה לפועל, חדלות פירעון, פשיטת רגל ועוד. למשרד סניפים בירושלים ובבית שמש.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

השאירו פרטים עכשיו ונדאג לחזור אליכם בהקדם האפשרי ליעוץ ראשוני
עו״ד יוסף אוזנה
לקבלת ייעוץ משפטי
השאירו פרטים עכשיו!
שתפו בקליק
עוד באותו נושא
עו״ד יוסף אוזנה
לוגו עורך דין יוסף אוזנה

מתמודדים עם חובות של 40,000 ש"ח ומעלה?

עזרתי כבר למאות לקוחות שהסתבכו עם חובות.
מזמין גם אתכם לפתוח דף חדש.

חייגו עכשיו לשיחת ייעוץ
ללא התחייבות
077-231-3281