לייעוץ ללא התחייבות

077-231-3281

משרדנו מתמחה בהסדר חובות מעל 40,000 ש"ח. נשמח לעמוד לשירותכם במקרים של חובות בסכום זה ומעלה

הדרך הנכונה לסגור תיק מס הכנסה

הדרך הנכונה לסגור תיק מס הכנסה

כאשר חברה מחליטה לסיים את פעילותה, היא נדרשת לסגור תיק במס הכנסה. החלטה על סגירת חברה יכולה לנבוע מסיבות שונות: קשיים כלכליים, החלטה אסטרטגית או מעבר למודל עסקי חדש. חשוב לזכור שסגירת תיק במס הכנסה אינה תהליך אוטומטי. לכן, חובה על בעל החברה לדווח לרשויות המס ולעבור תהליך רשמי של סגירה. העדפה שלא לדווח על הפסקת הפעילות יכולה לגרור קנסות וצרות אחרות. 

תיק המס יכול להיסגר רק לאחר סיום כל הפעולות הנדרשות ופיקוח על ידי הרשויות. 

במאמר הבא תמצאו את כל הפרטים על התהליך של סגירת תיק במס הכנסה, כמו שצריך.

מתי צריך להודיע למס הכנסה על סגירת החברה?

לפי התקנות, חובה להודיע לפקיד השומה במס הכנסה על סגירת העסק תוך 90 יום מיום הפסקת הפעילות. מטרת ההודעה היא לבצע סגירה של החברה ולסיים את כל ההתעסקות הכספית עם הרשויות. אי-דיווח יכול להביא לקנסות ולבעיות עם הרשויות.

למידע נוסף על פירוק חברה מרצון, לחצו על הלינק!

מה צריך לעשות כדי לסגור את תיק החברה במס הכנסה?

עבור סגירת תיק במס הכנסה, יש למלא טופס 2550. בטופס זה תצטרכו למלא פרטים כמו תאריך הפסקת פעילות העסק והתאריכים האחרונים לתשלומים השונים (כמו משכורות). תצטרכו לכתוב מהן הסיבות להפסקת פעילות העסק (לדוגמה: אם החלטתם למכור את העסק או להקים חברה אחרת).

אם אתם מוכרים או משכירים את העסק לגורם אחר, תצטרכו למלא את הפרטים של הבעלים החדשים של העסק או של השוכר החדש של העסק.

תתבקשו לספק נתונים על מקורות הכנסה אחרים שלכם, כולל הכנסות שעבורן אינכם נדרשים לשלם מס, וכן לספק פרטים בנוגע להכנסות בן/בת הזוג שלכם.

סגירת החברה בשאר הרשויות

סגירת העסק דורשת גם סגירת תיקים במע"מ וביטוח הלאומי. 

מע"מ

למע"מ יש לפנות מיד לאחר שסגרתם קצוות אחרונים והפסקתם את הפעילות העסקית. תידרשו למלא טופס 18  – בו אתם מצהירים כי סגרתם את העסק.

בטופס זה תצטרכו להוסיף את פרטי החברה, נתונים כמו: העוסק וסוג העסק, נכסי העסק כמו כלי רכב, מכונות, ציוד ומלאי. תידרשו לתת פרטים על מצב החשבון של העסק, ולהצהיר כי העסק שאתם מכריזים על סגירתו, הוא חברה.

כמו כן, תידרשו להציג מסמכים כמו חשבוניות מס, ועבור נכסים, מלאי וציוד של החברה שנמכרו, תיאלצו לשלם את המע"מ הקבוע בחוק. אם חלק מנכסי החברה לא נמכרו, יש לפרט את ערכם הכספי בדיווח. 

בנוסף לכך תידרשו לדווח על מסמכים כמו חשבוניות מס שלא נעשה בהם שימוש ואשר נשארו בידכם.

ביטוח לאומי

כדי לסגור את התיק של העסק בביטוח לאומי, תידרשו למלא את טופס מספר 6101 – שהוא בעצם דו"ח רב שנתי, בו אתם נדרשים גם להודיע על סגירת העסק.

עוד פעולות שצריכות להיעשות

יש לסגור את חשבון הבנק של החברה, לבטל פוליסות ביטוח, ולבטל את כלל החשבונות התקופתיים ששולמו באופן קבוע כמו ארנונה וחשמל. כמו כן, במידה והפירוק נעשה בגלל חובות שהחברה צברה, ייתכן ויהיה צורך להיכנס להליך פשיטת רגל, למידע נוסף על פירוק חברה עם חובות, לחצו כאן.

לסיכום

כמו שהתחלתם ככה כדאי לסיים. מרגע שהחלטתם לסגור את החברה ועשיתם את פעולות ההכנה לכך, צריך לבצע סגירה מסודרת מול כל הרשויות מבלי להשאיר קצוות לא מטופלים. ככה העבר נשאר בעבר, והעתיד פנוי להתחלות חדשות. 

במידה ואתם רוצים לסגור חברה עם חובות, צרו קשר עם משרד עו"ד חובות YLAW ונשמח לעזור!

Picture of עו״ד יוסף אוזנה
עו״ד יוסף אוזנה

משרדנו מתמחה בתחום ההוצאה לפועל, חדלות פירעון, פשיטת רגל ועוד. למשרד סניפים בירושלים ובבית שמש.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

השאירו פרטים עכשיו ונדאג לחזור אליכם בהקדם האפשרי ליעוץ ראשוני
עו״ד יוסף אוזנה
לקבלת ייעוץ משפטי
השאירו פרטים עכשיו!
שתפו בקליק
עוד באותו נושא
עו״ד יוסף אוזנה

מתמודדים עם חובות של 40,000 ש"ח ומעלה?

עזרתי כבר למאות לקוחות שהסתבכו עם חובות.
מזמין גם אתכם לפתוח דף חדש.

חייגו עכשיו לשיחת ייעוץ
ללא התחייבות
077-231-3281